Тэматычны план работы
Дзяржаўнай установы адукацыі “Сямігосціцкая сярэдняя школа”
па праекту «Бацькоўскі універсітэт” на 2023/2024 навучальны год.
I ступень — «Маё дзіця — малодшы школьнік»
для бацькоў вучняў I—IV класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|
1 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Лекцыя |
Хадакоўская К.М., . |
2 |
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Выкананне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
Лістапад 18.11.2023 |
Гутарка |
Грыб Г.М., класны кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый пры фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
Студзень 20.01.2024 |
Круглы стол |
Хадакоўкая К.М. |
4 |
Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыянальна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці |
Красавік 13.04.2024 |
Псіхалагічны трэнінг |
Грыб Г.М.,педагог сацыяльны Дубейка Т.Е. |
|
2 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня — важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнай работы дзіцяці |
Лістапад 18.11.2023 |
Семінар-практыкум |
Кананчук Т.І. |
2 |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя |
Снежань
23.12.2023 |
Круглы стол |
Дубейка Л.В.,класны кіраўнік, Ярмакевіч Л.П.,заг.ФАП в.Семігосцічы |
3 |
Тэма 3. Уплыву сям’і на эмацыйны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага недабрабыту. Сем’і са схаванай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці |
Люты 24.02.2024 |
Псіхалагічны трэнінг |
Дубейка Т.Е., педагог сацыяльны,класныя кіраўнікі |
4 |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і. Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць |
Май 25.05.2024 |
Дыскусія |
Кананчук Т.І.,кл.кіраўнік |
|
3 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэрый ацэнкі. Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхаванні цікавасці да ведаў |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Гутарка |
Трэццякевіч А.С.,кл.кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў |
Снежань 23.12.2023 |
Лекцыя |
Андрэйчук В.П.,кл.кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Здаровая сям’я — здаровы дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
Студзень 20.01.2024 |
Дыскусія |
Ярмакевіч Л.П.,заг.ФАП в.Семігосцічы |
4 |
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і — залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы абароненасці, цяпла і любові |
Красавік 13.04.2024 |
Псіхалагічны трэнінг |
Трэццякевіч А.С., Андрэйчук В.П.
|
|
4 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4 класа. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны вучэбных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Лекцыя |
Ляшкевіч К.А.,кл.кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, мовы. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі |
Снежань 23.12.2023 |
Круглы стол |
Андрэйчук Т.С.,кл.кіраўнік |
3 |
Тэма 3. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара вучнем. Як правільна арганізаваць працу навучэнца за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці падчас працы за камп’ютарам |
Люты 24.02.2024 |
Дыскусія |
Дубейка Т.Е.,педагог сацыяльны |
4 |
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце |
Май 25.05.2024 |
Вебінар |
Андрэйчук Т.С., кл.кіраўнік |
II ступень — «Маё дзіця — падлетак»
для бацькоў вучняў V—IX класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
5 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве. Фарміраванне новага вучэбнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Семінар-практыкум |
Альгамец А.І.,кл.кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў. Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасць дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі |
Лістапад 18.11.2023 |
Круглы стол |
Альгамец А.І..Пыцель Л.М., кл.кіраўнікі |
3 |
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
Люты
24.02.2023 |
Лекцыя |
Альгамец А.І..Пыцель Л.М., кл.кіраўнікі |
4 |
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і. Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту |
Май 25.05.2024 |
Дыскусія |
Альгамец А.І..Пыцель Л.М., кл.кіраўнікі,Дубейка Т.Е.,педагог сацыяльны .
|
|
6 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. Дзіця і задавальненне яго патрэб ў сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці |
Кастрычнік 06.10.2023
|
Гутарка |
Халімончык Г.М.,Вабішчэвіч А.В.,кл.кіраўнікі,Дубейка Т.Е., педагог сацыяльны |
2 |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Адхіленні ў паводзінах падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцей у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адхіленняў у паводзінах падлеткаў |
Снежань
23.12.2023 |
Псіхалагічны трэнінг |
Семяняк В.І.,нам.дырэктара па ВР, кл.кіраўнікі. |
3 |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках |
Сакавік 23.03.2024
|
Семігар- практыкум |
Пыцель Л.М.,кл.кіраўнік,Дубейка Т.Е.,педагог сацыяльны. |
4 |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
Май 25.05.2024 |
Семінар- практыкум |
Нам.дырэктара па ВР,кл.кіраўнікі |
|
7 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13—14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця увагі, памяці, мыслення. Палавое сталенне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Лекцыя |
Дубейка Т.Е.,педагог сацыяльны |
2 |
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі» |
Лістапад 18.11.2023 |
Круглы стол |
Дубейка Т.Е.,педагог сацыяльны,кл.кіраўнікі |
3 |
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт: як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
Люты
24.02.2024 |
Псіхалагічны трэнінг |
Кл.кіраўнікі |
4 |
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
Красавік 13.04.2024 |
Семінар-практыкум |
Акостка У.М.,кл.кір. |
|
8 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Гутарка |
Н.В.Ярмакевіч,кл.кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры») |
Снежань
23.12.2023 |
Псіхалагічны трэнінг |
.Дубейка Т.Е., педагог сацыяльны
|
3 |
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
Сакавік 23.03.2023 |
Семінар - практыкум |
Дубейка Т.Е., педагог сацыяльны |
4 |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе «Бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
Май 25.05.2024 |
Круглы стол |
Ярмакевіч Н.В., кл.кіраўнік |
|
9 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Семіанр - практыкум |
Андрэйчук А.С., Арлянін Я.Ф.,кл.кіраўнік |
2 |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі, якія яго акружаюць. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
Лістапад 06.10.2023 |
Занятак з элементамі трэнінга |
Т.Е.Дубейка ,педагог сацыяльны |
3 |
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
Люты 24.02.2024 |
Гутарка |
Арлянін Я.Ф.,кл.кіраўнік,Ярмакевіч Л.П.,заг.ФАП в.Семігосцічы,Кардаш В.У.,кір.фізічн.выхавання |
4 |
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў |
Красавік 13.04.2024 |
Семінар-практыкум |
Андрэйчук А.І.,Арлянін Я.Ф.,кл.кіраўнікі |
III ступень — «Маё дзіця — старшакласнік»
для бацькоў навучэнцаў X класа
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
|
10 клас |
|||
1 |
Тэма 1. Здароўе — гэта жыццё. Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі. Гіпадынамія — праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Лекцыя |
Кардаш В.У.,кір.фіз.выхавання, кл.кіраўнікі,Дубейка Т.Е.,педагог сацыяльны |
2 |
Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці. Асаблівасці юнацкай любові. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці, якое становіцца дарослым |
Лістапад 18.11.2023 |
Круглы стол |
Тарасевіч М.В.,кл.кіраўні к |
3 |
Тэма 3. Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат. Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, любоў і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка захворванняў, якія перадаюцца палавым шляхам. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фарміраванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя |
Люты 24.02.2024 |
Лекцыя |
Ярмакевіч Л.П.,заг.ФАП в.Семігосцічы, кл.кіраўнікі |
4 |
Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку стаць упэўненым у сабе? Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на вучэбныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе |
Красавік
13.04.2024 |
Дыскусія |
Тарасевіч М.В.,нам.дырэктара па ВР Семяняк В.І. |
|
11-ты клас |
|
|
|
1 |
Тэма 1.Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў.Фактары,уплываючыя на выбар прафесіі.Роля бацькоў у выбары прафесіі і самавызначэнні старшакласніка.Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. |
Кастрычнік 06.10.2023 |
Гутарка |
Арлянін А.В.,Мігура А.К.,кл.кіраўнікі |
2 |
Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцей? Залежныя паводзіны,іх прычыны, фактары рызыкі.Фарміраванне залежнасці.Віды пагроз, уяўляючых небяспеку для жыцця, фізічнага,псіхічнага і маральнага здароўя і каштоўнаснага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадольвання: памяткі для бацькоў |
23.12.2023 |
Лекцыя |
Дубейка Т.Е.,педагог сацыяльны |
3 |
Тэма 3.Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага хыцця. Выхаванне старшакласніка як будучага сем’яніна. Фарміраванне адказных адносінда ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэнню і выхаванню дзяцей.Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця |
Сакавік 23.03.2024 |
дыскусі |
Арлянін А.В.,Мігура А.К.,кл.кіраўнікі |
4 |
Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў? Поафілактыка экзаменацыйнага стрэса.Фактары, узмацняючыя і зніжаючыя трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай. Супрацоўніцтва бацькоў і настаўнікаў у перыяд падрыхтоўкі да экзамегаў.Рэжым вучэбнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд |
Май 25.05.2024 |
Семінар- практыкум |
Арлянін А.В.,Мігура А.К.,кл.кіраўнікі |